Data rozpoczęcia i zakończenia wydarzenia
2012-02-17 - 2012-02-18
Lokalizacja
Nazwa obiektu:
Ulica i numer:
Miasto i kod:
Organizator
Zakład Andragogiki i Gerontologii Społecznej Uniwersytetu Łódzkiego
Opis wydarzenia
Po raz kolejny Zakład Andragogiki i Gerontologii Społecznej Uniwersytetu Łódzkiego ma zaszczyt zaprosić na, szóstą już, ogólnopolską konferencję z cyklu naukowych spotkań, dotyczących badań biograficznych, w szczególności realizowanych w obszarze edukacji dorosłych / andragogice. Celem konferencji, podobnie jak poprzedniej, jest kontynuowanie rozpoznawania zagadnienia biografii edukacyjnej, będącej przykładem biografii tematycznej, obejmującej doświadczenia procesu edukacji umiejscowionego w biegu ludzkiego życia. Poprzednia Konferencja, w roku2011, ukazała bowiem wyraźnie potrzebę dalszych rozważań w tym zakresie. Aktualne spotkanie stawia przed sobą:
- cele teoretyczne, związane w szczególności z doprecyzowywaniem teorii wyjaśniających fenomen biografii edukacyjnej oraz poszerzaniem (w szczególności) teorii biograficznego uczenia się,
- cele empiryczne, łączące się z diagnozą i wieloaspektowym opisem fenomenu biografii edukacyjnej oraz
- cele praktyczne, odnoszące się do włączenia uczestników Konferencji, w tym także studentów, w proces myślenia autobiograficznego oraz kierowania kształceniem biograficznym uczestników edukacji dorosłych.
- różnicowanie biografii edukacyjnych w aspekcie edukacji formalnej, pozaformalnej i nieformalnej
- biografia edukacyjna w aspekcie temporalnym - czasu przeszłego, teraźniejszego i przyszłego w biegu jednostkowej biografii
- biografia edukacyjna powiązana ze zróżnicowaną aktywnością życiową badanych (rodzinną, zawodową, obywatelską, zdrowotną i in.)
- typologie linii edukacyjnych obecnych w biografiach
- poszukiwanie typowości (o ile istnieje) i wyjątkowości (nietypowości) biografii edukacyjnych
- odnajdowanie pokoleniowych cech biografii edukacyjnych
- uwypuklenie cech biografii edukacyjnych powiązanych z fazami rozwoju (dzieciństwo, młodość, dorosłość – jej etapy, starość)
- diagnoza społeczno – kulturowych uwarunkowań doświadczeń edukacyjnych obecnych w biografiach
- rozpoznawanie subiektywnych obszarów doświadczeń edukacyjnych zawartych w biografiach
- rozpoznawanie procesu uświadamiania doświadczeń edukacyjnych
- powiązania biografii edukacyjnej z biografią ogólną i szczegółowymi obszarami życiowego doświadczenia (ważne wydarzenia życiowe, osoby znaczące, pozycja społeczna, wybory życiowe, sytuacje przypadkowe, satysfakcja życiowa, proces osobowego dojrzewania i inne)
Opłaty za uczestnictwo:
brak informacji