Data rozpoczęcia i zakończenia wydarzenia
2012-04-21 - 2012-04-21
Lokalizacja
Nazwa obiektu: Wydział Pedagogiki, Socjologii i Nauk o Zdrowiu, Uniwersytet Zielonogórski
Ulica i numer: al. Wojska Polskiego 69
Miasto i kod: Zielona Góra
Organizator
Wydział Pedagogiki, Socjologii i Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Zielonogórskiego oraz Podyplomowe Studia Terapia Pedagogiczna
Opis wydarzenia
Konferencja adresowana jest do szerokiego grona odbiorców: przedstawicieli nauki: historyków wychowania, specjalistów z zakresu pedagogiki specjalnej, opiekuńczej, resocjalizacji, edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, nauczycieli, przedstawicieli instytucji opiekuńczo-wychowawczych, wymiaru sprawiedliwości, organizacji działających na rzecz dzieci oraz działaczy społecznych, harcerzy, studentów oraz wszystkich, który działają dla dobra dzieci. Cele szczegółowe konferencji: przypomnienie spuścizny J. Korczaka, przedstawienie działalności instytucji oświatowo-wychowawczych, działających według wskazań pedagogicznych J. Korczaka, włączenie się w nurt dyskusji o podmiotowości dzieci oraz samorządności dzieci jako sposobu przygotowania do funkcjonowania w społeczeństwie obywatelskim, dokonanie wieloaspektowej diagnozy zagadnień dotyczących praw najmłodszych na tle tendencji europejskich i światowych. Debata naukowa toczyć się będzie wokół następujących problemów: 1. Recepcja pedagogiki J. Korczaka w Polsce, 2. Aktualność spuścizny J. Korczaka, 3. Ewolucja opieki nad dziećmi, 4. Podmiotowość dziecka (w procesie edukacyjnym, wychowawczym i terapeutycznym, w relacjach dorosły-dziecko) w placówkach oświatowych, w instytucjach służby zdrowia, w sądzie, w rodzinie. 5. Samorządność dzieci jako przygotowanie do funkcjonowania w społeczeństwie obywatelskim. 6. Prawa dziecka. Więcej informacji na stronie internetowej konferencji.
Opłaty za uczestnictwo:
Dla uczestnika czynnego (do opłaty wliczone jest wydanie publikacji) – 200 zł (dla studentów UZ 100 zł). Dla uczestnika biernego – 50 zł i (dla studentów UZ bez opłaty, konieczne wcześniejsze zgłoszenie według obowiązujących zasad).