Data rozpoczęcia i zakończenia wydarzenia
2023-10-25 - 2023-10-25
Lokalizacja
Nazwa obiektu: Wydział Studiów Edukacyjnych UAM
Ulica i numer: Szamarzewskiego 89
Miasto i kod: Poznań, 60-568
Organizator
Zakład Metodologii Nauk o Edukacji WSE UAM
Opis wydarzenia
Wydarzenie jest kontynuacją cyklu spotkań konferencyjnych poświęconych problematyce diagnozy w szeroko pojętym, interdyscyplinarnym kontekście, będących miejscem wielu rozważań naukowych i praktycznych. Wcześniejsze spotkania odbyły się w 2014 oraz 2017 roku, każdorazowo wzbudzając duże zainteresowanie wśród teoretyków i praktyków nauk społecznych czy medycznych. Konferencje stały się również przestrzenią wymiany spostrzeżeń, indywidualnych doświadczeń i pragmatycznych zastosowań wiedzy. Nadrzędnym celem konferencji jest podjęcie rozważań o znaczeniu rozpoznania dla każdej podejmowanej problematyki naukowo-badawczej czy praktycznej, niezależnie od kontekstu wybranej dyscypliny naukowej. Akcent stawiany jest na wartość procesu diagnozy, stanowiącej fundament merytoryczny dla dalszych rozważań poznawczych oraz implikacji praktycznych. Tym samym, przedmiotem dyskusji ponownie staną się procesy diagnostyczne w kontekście jednostkowym, ukierunkowane na indywidua, jak również zorientowane na zbiorowości i stosowane w szerszym wymiarze społecznym. Zależy nam również, aby rozważania te osadzić zarówno w kontekście subdyscyplin nauk społecznych (pedagogiki, psychologii, socjologii itd.) jak również medycznych i technicznych. Interdyscyplinarne znaczenie tego procesu, służącemu rozpoznaniu zjawisk w najróżniejszych obszarach tematycznych dotyczących funkcjonowania człowieka, jest bowiem nieocenione. Diagnoza, zrealizowana w sposób rzetelny i zgodny wymogami danej dyscypliny naukowej, stanowi zarówno początek rozważań naukowych, jak również istotny fundament dla konstruowania szeroko pojętych oddziaływań praktycznych.
Opłaty za uczestnictwo:
300