Data rozpoczęcia i zakończenia wydarzenia
2023-07-14 - 2023-07-15
Lokalizacja
Nazwa obiektu: Online, Zoom
Ulica i numer:
Miasto i kod:
Organizator
Center for European Studies i Center for American Studies
Opis wydarzenia
Center for European Studies i Center for American Studies ma przyjemność zaprosić Państwa do udziału w intensywnym i w pełni synchronicznym weekendowym kursie pt. “Pisanie artykułów naukowych i rozdziałów w monografiach – krok po kroku!”.
Powszechnie wiadomo, że najważniejszą umiejętnością każdego naukowca jest umiejętność skutecznego przekazywania naukowych idei poprzez teksty pisane (np. książki, rozdziały w monografiach, artykuły naukowe).
Nasz kurs nauczy Cię, jak opanować sztukę pisania akademickiego, włączywszy w to “akademicką gramatykę”, konstruowanie zdań i wypracowywanie stylu, a także wyjaśni najczęstsze błędy i sposoby na ich uniknięcie – wszystko to na konkretnych przykładach!
KIEDY
Kurs odbędzie się w piątek 14 lipca 2023 i sobotę 15 lipca 2023 online na platformie Zoom. Dokładne godziny kursu podano poniżej.
DLACZEGO WARTO?
Kurs prowadzony jest przez otwartego i interdyscyplinarnego naukowca. Adw. dr Marek Topór (wykładowca na University at Buffalo i Uniwersytetu Jagiellońskiego) sprawi, że kurs okaże się idealny niezależnie od dyscypliny naukowej w której się obracasz. Ponadto kurs jest synchroniczny – kontakt i możliwość zadawania pytań w czasie rzeczywistym pozwolą rozwiać wszystkie pojawiające się na bieżąco wątpliwości.
Osiągniesz głębokie zrozumienie naukowego stylu pisania. Od sposobu konstrukcji zdań, poprzez metodologię i techniczne aspekty akademickiego pisania, aż po pisarskie narzędzia i chwyty przydatne każdemu naukowcowi. Innymi słowy, dowiesz się jak pisać przekonująco i pewnie jako naukowiec!
WYSOCE PRAKTYCZNY PROGRAM KURSU*
Dzień I. (Piątek) 17.30-20.30
- Zagadnienie wstępne pracy nad tekstem
- Wybór tematu
- Organizacja pracy
- Formalne pisanie akademickie a pisanie nieformalne – uważaj na różnice
- Gdzie poszukiwać źródeł informacji naukowych?
- Wikipedia niemile widziana – ale przydatna! Pytanie: kiedy?
- Too good to be true? Szukanie źródeł w standardowej przeglądarce (nigdy nie poddawaj się na 1. stronie!), czyli jakie triki oferuje nam Wujek Google?
- Naukowe bazy wiedzy i akademickie portale społecznościowe jako nieocenione źródła źródeł: Google Scholar, ResearchGate, Academia.edu i inne
- Źródła w przypisach tekstów
- Rodzaje badań naukowych
- Opisowe:
- Asocjacyjne:
- Interwencyjne:
- ankietowe
- historyczne
- analiza treści
- jakościowe
- ilościowe
- korelacyjna
- przyczynowo-porównawcze
- eksperymentalna
- quasi-eksperymentalna
- Cel badań naukowych
- Badania perswazyjne (przykłady: artykuły naukowe, rozdziały w monografiach, książki jednoautorskie i wieloautorskie)
- Jak udowodnić swoją tezę i skonstruować przekonujące argumenty?
- Jak udowodnić, że badania innych są błędne?
2.Badania o charakterze eksploracyjnym (przykład: przegląd literatury)
- Jak się samemu wyedukować i poznać dany temat?
- Jak poinformować odbiorców badań i wskazać na luki w literaturze?
- Jak szukać nowych pomysłów i perspektyw (akademickie "kulisy")?
- Badania prowokacyjne (przykłady: recenzje tekstów naukowych)
- Jak prawidłowo uprawiać krytykę naukową?
- Jak wywołać dyskusję i opanować sztukę retoryki akademickiej?
- Jak konstruować argumenty na poparcie swoich twierdzeń?
- Brzmij jak profesjonalny naukowiec:
- Gramatyka – czyli jak pisać poprawnie?
- Składnia – czyli jak pisać przejrzyście?
- Semantyka – czyli jak pisać przekonująco?
- Styl – czyli jak pisać pięknie?
- Przydatne zwroty w pisaniu akademickim (vide Manchester Academic Phrasebank: https://www.phrasebank.manchester.ac.uk/)
Dzień II. (Sobota) 10.00-15.00
- Narzędzia przydatne w pisaniu tekstów naukowych
- Jak rozwinąć swój unikalny styl badawczy?
- Jak korzystać z JSTOR/Ceeol/Google Scholar/Worldcat (i nie tylko!)?
- Jak stworzyć przegląd literatury?
- Narzędzie usprawniające pisanie pracy: menedżer bibliografii.
- Zmora piszących naukowo: przypisy, ich rodzaje i formatowanie.
- Kwestie konstrukcji tekstów naukowych i wymagania wydawnicze
- Jak szybko i bezboleśnie zorganizować bibliografię i zadowolić każdego promotora?
- Przykład Zotero
- Streszczenie
- Tłumaczenie tytułu
- Numer naukowca
*Program kursu może ulec poprawką/zmianą
- Warsztaty pisania
W ramach tej sesji prowadzący będzie pracować na tekście akademickim nad którym Ty sam/a osobiście pracowałeś/aś (jeśli zdecydujesz się nam taki nadesłać – nie jest to obowiązkowe, ale serdecznie zachęcamy!). Prowadząca oraz reszta grupy zaopiniują tekst oraz dokonają niezbędnych poprawek.
Prowadzący przedstawi również kilka własnych tekstów jako przykłady i zademonstruje dlaczego napisał je w taki, a nie inny sposób. Prowadzący nauczy uczestników skutecznie wyszukiwać i korygować błędy opierając się na wiedzy zdobytej podczas poprzednich sesji kursu.
PROWADZĄCY
Adw. dr Marek Topór jest obecnie profesorem wizytującym na Uniwersytecie w Buffalo oraz wykładowcą na Uniwersytecie Jagiellońskim. Ponadto pełni funkcję arbitra w Sądzie Arbitrażowym przy krajowej Izbie Gospodarczej w Warszawie oraz jest partnerem w Kancelarii TOPORS specjalizującej się w prawie umów, prawie gospodarczym i alternatywnych metodach rozwiązywania sporów.
Dr Topór jest autorem wielu artykułów naukowych. Jego zainteresowania naukowe obejmują przede wszystkim nowe technologie, metody rozwiązywania sporów, projekty infrastrukturalne i inwestycyjne, prawo cywilne i umowy cywilne, prawo gospodarcze, fuzje i przejęcia oraz rynki finansowe.
Dr Topór posiada bogate doświadczenie naukowe o charakterze międzynarodowym. Prowadził badania naukowe m.in. w Durbanie, Sankt Petersburgu i Moskwie. Rozprawę doktorską pt. „Wielopoziomowe klauzule arbitrażowe jako narzędzia rozwiązywania sporów” obronił na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie.
CERTYFIKAT
Wszystkie nasze kursy są oficjalnie certyfikowane.
Każdy uczestnik otrzyma cyfrowy certyfikat opatrzony podpisem Prezesa Zarządu oraz Dyrektora ds. akademickich Center For American Studies. Cyfrowy certyfikat w formacie PDF można następnie wykorzystać do samodzielnego wydruku, umieszczenia w CV lub na portalu LinkedIn czy aplikowania na rozmaite stanowiska pracy, uczelnie i granty.
Certyfikat zawiera również nazwisko prowadzącego kurs i liczbę godzin szkoleniowych.
KOSZT UCZESTNICTWA
Dla uczestników zarejestrowanych w ramach puli nr I (czyli do 23.59 dnia 5 lipca 2023*) koszt udziału w szkoleniu to 249 PLN.
Dla uczestników zarejestrowanych w ramach puli nr II, koszt udziału w kursie to 329 PLN.
Link do prostych płatności online (Przelewy24, karta, BLIK): https://buy.stripe.com/dR68wNcCd8XV8kEdVR
*Warunkiem rejestracji w danej puli jest rejestracja oraz uiszczenie opłaty za kurs we wskazanym terminie.
PROSTA REJESTRACJA NA KURS
Prosimy rejestrować się na kurs przy użyciu krótkiego formularza:
https://forms.gle/SsMKEhLmhcf3sfgr8
To wszystko! Po dokonaniu zgłoszenia, formularz automatycznie generuje odpowiedź o wpłynięciu Państwa danych do systemu.
Ostateczny termin zgłoszeń w ramach puli nr II: 10 lipca 2023 (lub do wyczerpania miejsc).
Sugerujemy nie zwlekać z rejestracją – liczba miejsc jest ograniczona.
PYTANIA?
Wszelkie pytania prosimy kierować do Koordynatorki szkolenia, pani Fatmy Mejri, na adres: mejri@cfasofficial.com. Chętnie pomożemy. Do zobaczenia online!
Opłaty za uczestnictwo:
249 zł